Filed in Branding, Ondernemen / February 12, 2022 /
Weet jij nog hoeveel werk het was om die website van je on air te krijgen? Mijn website is net af en het duurde weken, nee, maanden. En dat hoor ik meer. Het is veel werk en soms best lastig ook. Misschien kijk je er daarom best wel tegenop om je website van een update te voorzien. Straks gaat dat weer d-a-g-e-n in beslag nemen. Het goede nieuws: dat hoeft helemaal niet! Ik heb 5 tips voor je verzameld om je website snel van een update te voorzien. En geloof me, dat heb je in een paar uurtjes gefixt.
Wist jij dat de meest bezochte pagina op een website de about me, ook wel de over mij, pagina is? Mensen zijn nieuwsgierig (en ik al helemaal!) en willen zien met wie ze te maken hebben. Dat bewijst maar weer wat je me vaker hoort zeggen: mensen kopen van mensen en ze willen weten wie er achter een onderneming of merk schuilt. Past de tekst nog bij je? Zijn de foto’s nog up-to-date?
De meeste mensen steken meer tijd in de inhoud van de content dan in de titel. De titel wordt aan het einde vaak even snel verzonnen. En dat is zonde! Zonder een goede kop gaat niemand, ik herhaal NIEMAND, je awesome content lezen. Dus besteed eens iets minder tijd aan het schrijven van de inhoud en gebruik die tijd voor het verzinnen van een titel. Heb je veel meer aan! Hoe je een pakkende kop schrijft, leg ik je hier uit.
Doen al je linkjes het nodig? Als websitebezoeker is er niets zo frustrerend dan 404-pagina’s. Want je klikt juist op een button of op een pagina omdat je nieuwsgierig bent. Zul je net zien dat het nergens toe leidt.. Ik weet wel wat er dan gebeurt, ze klikken meteen je website weg omdat ze niet krijgen wat ze verwachten of waar ze naar op zoek zijn. Gemiste kans! Zorg er dus voor dat de linkjes en ook alle andere processen werken of verwijder ze.
De waarde van reviews, ook wel recensies of testimonials, wordt vaak onderschat. Mensen vertrouwen aanbevelingen van een anderen. Sterker nog, ze vertrouwen zelfs aanbevelingen van mensen die ze niet eens kennen. Super waardevol dus die reviews van je. En ook mega slim om vandaag nog je nieuwste review online te zetten.
Wanneer je je foto’s vervangt, ziet je website er weer als nieuw uit. Foto’s zijn een belangrijk onderdeel van je website. Visuele content wordt namelijk 60.000x sneller verwerkt dan tekst! En dat is handig want uit onderzoek is gebleken dat je slechts 8 seconden hebt om iemands aandacht te trekken. Dus wees bewust van de foto’s die je kiest. Past het nog bij jou? Past het nog bij je personal brand?
Zie je? Bovenstaande tips zijn geen grote kussen. In een middagje heb jij dit wel voor elkaar. En ik verzeker je, als je dit hebt gedaan ziet je website er alweer heel anders uit. Dus even door die website heen: about-pagina vernieuwen, titels en koppen aanpassen, processen checken, reviews updaten, foto’s vervangen en je bent er!
Inspiratie
voor jou!
Nieuwste posts!
Previous Post:
Kalu Ndukwe Kalu
The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.
@Ilse..photographs
volg me op 'the gram'