5 essentiële brandingfoto’s die iedere ondernemer nodig heeft

Filed in Branding, Fotografie, Ondernemen  /  February 12, 2022 /

Wil je mensen kennis laten maken met jou en jouw personal brand? Dan is de eerste belangrijke stap dat je ervoor kiest om überhaupt foto’s te (laten) maken. Want 1 ding weet ik zeker, met (alleen) stockfoto’s red je het niet. Maar met alleen een mooie portretfoto óók niet. Als je wilt dat jouw (potentiële) klanten je leren kennen dan wil je ze zoveel mogelijk laten zien. En daar horen verschillende soorten foto’s bij. Ik neem je even mee in de 5 essentiële essentiële brandingfoto’s die iedere ondernemer nodig heeft. En ja, jij dus ook!

Portretfoto

Oké, een portretfoto ALLEEN is niet genoeg, maar een goede portretfoto is wél belangrijk. Ik let er altijd op dat je in ieder geval een close-up foto hebt. Eentje waarbij je recht in de camera kijkt en dus contact maakt met jouw (potentiële) klant. En voor de duidelijkheid, dus geen saaie, standaard foto. Jij wilt toch ook opvallen op LinkedIn? Naast die close-up foto is het ook belangrijk om foto’s van jezelf te hebben die echt draaien om jou. Waar iets meer van je te zien is dan alleen je gezicht. Je wilt sowieso ook een foto waar je helemaal op staat. Dus waar verder niet te veel op gebeurt. Om het makkelijk te maken en meteen meer ontspannen te laten lijken, geef ik vaak een accessoire om mee op de foto te gaan.

Aan het werk

Je wilt de ondernemer in jou laten zien! Dus maken we foto’s van jou aan het werk. Hierin moet duidelijk worden wat je doet en het liefst ook hóe je dat doet. Je wilt stukjes uit een werkdag van jou vastleggen zodat jij dit aan jouw (potentiële) klanten kunt laten zien. Mensen zijn nieuwsgierig en willen niets liever dan een kijkje achter de schermen. Dit soort foto’s zijn handig voor je daily Instagram posts, in je stories, op je website. Noem eigenlijk maar op. Heel belangrijk dit soort foto’s!

Productshots

Heb jij een fysiek product die je verkoopt? Dan wil je daar foto’s van. Losse foto’s van het product zelf, die je kunt gebruiken om ze te verkopen, maar ook van het product ‘in actie’. Zo krijgt jouw (potentiële) klant een goed beeld van hoe jouw product gebruikt kan worden.

Lifestyle

Wil je jouw (potentiële) klanten het gevoel geven dat zij jou echt kennen? Dan maak je ook lifestyle shots. Welke dingen die jij als ondernemer of in je vrije tijd doet, wil of kun jij laten zien? Maak je dagelijks een rondje met je hond? Laat het zien! Ben je sportief? Laat het zien! En dit kunnen ook hele simpele dingen zijn, bijvoorbeeld een ontbijtje maken of jouw favoriete drankje drinken.


Sfeerbeelden en detailshots

Jij wilt een goede mix foto’s voor je website en je socials. Dat betekent foto’s van jezelf, jouw producten maar ook wat sfeerbeelden of detailshots. Zorg ervoor dat het niet standaard stockfoto’s worden, maar verwerk ook in deze foto’s jouw style en jouw merk.

Laat jij een mix zien?

Ga eens bij jezelf na. Laat jij op dit moment een mix van bovenstaande foto’s zien? Een mix van portretfoto’s, foto’s van jou aan het werk, lifestyle foto’s, productfoto’s en sfeerbeelden gecombineerd met detailfoto’s? Dit zijn de essentiële foto’s zodat jouw (potentiële) klanten de kans krijgen om jou écht goed te leren kennen!  

Deel deze post

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Ontdek welk type               jij bent!

Kalu Ndukwe Kalu

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

@Ilse..photographs

volg me op 'the gram'