Het #1 misverstand over branding… Weet jij wel beter?

Filed in Branding, Fotografie, Ondernemen  /  January 31, 2022 /

Mijn volledige focus ligt op (personal) brandingfotografie. Wanneer ik het daar met iemand over heb, brengt dat nog wel eens misverstanden met zich mee. Misverstanden? Hoe dan?, zul je misschien denken. Maar vaak wordt er gedacht aan ‘een zakelijke profielfoto’. Zo eentje die je kunt gebruiken op LinkedIn, lachend en kijkend in de camera.

Meer dan een saaie portretfoto

Maar dát is niet wat ik doe! Gelukkig niet zelfs, dat klinkt alleen al veel te zakelijk, saai en suf. Ergens is het wel een logische gedachte aangezien we die saaie foto’s voor een wit of grijs doek toch nog vaak voorbij zien komen, veel te vaak als je het mij vraagt. Wat ik doe met mijn brandingfotoshoots is zóveel meer dan een mooie (of saaie) portretfoto. Brandingfoto’s laten het enige zien waarmee niemand, ik zeg NIEMAND, kan concurreren als het om jouw bedrijf gaat: JIJ! En dat is nodig, zeker nu we steeds meer online gaan ondernemen. Want zeker voor online geldt: mensen kopen graag van mensen die kennen, vertrouwen én leuk vinden. En dat kun je niet laten zien in een simpele portretfoto. Nee, daarvoor moeten mensen je leren kennen. Daarom maken we tijdens een brandingshoot foto’s van wie je écht bent, wat je doet, hoe je dat doet en wat jou eigen maakt. Zodat je dit kunt laten zien. En juist, pas dan kunnen mensen jou écht leren kennen, gaan vertrouwen en leuk vinden (en dus bij je kopen, YES!).

Wie ben jij?

Als jij wilt dat mensen jou leren kennen, is het belangrijk dat jouw brandingfotograaf, ik dus, jou leert kennen. Dat betekent allereerst dat we er samen achter gaan komen naar wie jij precies bent als ondernemer. Alleen als we dit duidelijk hebben, kunnen we ook écht foto’s gaan maken die dat laten zien. Ben je benieuwd hoe ik dit precies doe? Bekijk mijn werkwijze!

Haal het maximale uit jouw brandingshoot

Brandingfoto’s kun je dan ook op nog veel meer manieren inzetten dan alleen als profielfoto op LinkedIn. Je kunt een website maken waarop potentiële klanten jou kunnen leren kennen. Of je kunt content delen op je socials waarmee je échte connecties met jouw volgers maakt. Dat worden afwisselende shots. Foto’s van jou aan het werk, foto’s waarin jouw persoonlijkheid naar voren komt en foto’s waarin emotie is te zien. Wil je het maximale uit je brandingfoto’s halen, bekijk dan hier waar je de foto’s allemaal wel niet voor kunt gebruiken. Ik weet zeker dat het je zal verbazen op hoeveel verschillende manieren jij jouw foto’s in kunt zetten.

Een portretfoto of een brandingshoot?

Tot slot, het verbaast mij nog steeds hoeveel ondernemers er bij me komen met de vraag voor een mooie portretfoto van zichzelf. Wanneer ik met hen in gesprek ga, kom ik er al snel achter dat dát niet is wat ze willen (en vooral niet wat ze nodig hebben!). Dus denk jij ook wel eens aan een mooie portretfoto van jezelf? Vraag je dan eens af of je niet een brandingshoot nodig hebt!

Deel deze post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ontdek welk type               jij bent!

Kalu Ndukwe Kalu

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

@Ilse..photographs

volg me op 'the gram'