Leuk, al die foto’s die je krijgt na het doen van een personal brandingshoot, maar waar kun je ze allemaal voor gebruiken? Ik help je een eindje op weg.
Let me guess… jij denkt meteen aan het vervangen van je foto’s op je website of aan nieuwe foto’s voor je Instagram-posts. Maar er is nog zóveel meer mogelijk met jouw gloednieuwe foto’s! Sterker nog, je kunt nog veel meer waarde uit jouw nieuwe beeldbank halen. Wil je alles, maar dan ook alles, uit je brandingfoto’s halen? Gebruik onderstaande checklist en wees er zeker van dat je ALLES uit je brandingfoto’s haalt.
- Verander meteen je profielfoto: natuurlijk die van Instagram, maar vergeet ook niet je e-mail, Whatsapp en alle andere socials.
- Je Instagram-feed, deze is eigenlijk overbodig om te noemen hè…
- Net zo overbodig als LinkedIn, Facebook en Pinterest.
- En meteen erachteraan: je stories!
- Vervang de foto’s op je website. Tip: begin met de about page.
- Heb je een blog? Perfect, zet je gloednieuwe foto’s meteen in.
- Maak je mails nog persoonlijker en gebruik een handtekening mét mooie portretfoto van jezelf.
- The good old visitekaartjes, geen uitleg nodig.
- Een e-book, waarvan de foto’s net zo knettergoed zijn als de inhoud.
- De trend van het moment: een podcast! Jij hebt de omslagfoto al.
- Nog zo’n trend: webinars. Met mooi beeldmateriaal nóg professioneler.
- Heb je een opt-in pagina op je website? Maak een bedank-pagina met aansprekende foto.
- Jij hoeft niet snel meer een foto te regelen voor publicaties of PR, jij hebt ‘m al!
- Heb je wel eens over een online cursus gedacht? Begin maar met schrijven, de visuals heb je al.
- En die salespagina? Die verkoopt nog veel beter met mooie foto’s.
- En ze werken trouwens ook goed voor ads: Facebook, Instagram, you name it.
Heb jij al het maximale uit je foto’s gehaald? Nee? Ga er meteen iets aan doen!
[…] en foto’s waarin emotie is te zien. Wil je het maximale uit je brandingfoto’s halen, bekijk dan hier waar je de foto’s allemaal wel niet voor kunt gebruiken. Ik weet zeker dat het je zal verbazen op […]